Starlight

The Disclaimer





Hello and Welcome my fat zomba(s).
eha's the name. I got my first breathing since 1995. & I blows the candles on twenty five of november every year. Characteristic? People said I'm talkative, anywhere and anytime. Even though I'm talkative but I'm not the person that have a finger in the pie. Personality? Not too straight, sometimes might be a little bit shy. Emotionally normal with laughter. However, designs is definitely been liked. Random's photography is simply pretty. I love sky blue but guess what? It is just my Cinnamoroll stuff are all in blue! Idol? Muhammad S.A.W


Travel This Site



The Cbox Song



♦ URL Blog not email ,, please ? :)
♦ Harsh words & Anon not allowed

Shoutbox

Credits


" " />
Basecode by: eha
Template by :
him


All rights reserved ® Your Name 2011 - 2012


BERSIH ='=


Saturday, July 9, 2011 6:17 AM


Okayy, isu BERSIH ni tgh hangat kt NEGARA MALAYSIA kan? HAHA, begitu juga dgn status aku skrg ni, serious aku cakap, aku tak harapkan sapa sapa untuk bersuara kt wall aku tu, aku tulis status mcm tu cuma nak suarakan apa yang aku tak puas hati dgn kerajaan, semua rakyat layak untuk bersuara bukan? pikir lah baik baik ye, hmm, okay, aku tak kisah org nak mngata apa pun kt aku, terpulang lah kat korang nak kata aku LAKNATULLAH or whatever, siapa korang nak kata aku mcm tu? HAHA, biarkan, 
aku hanya mmpu cakap ALHAMDULILLAH
okayy, aku tak kata aku sokong BERSIH, aku lgsung tak kata mcm tu, aku hanya mintak keadilan dari PIHAK KERAJAAN, sbb pihak kerajaan tak pernah untuk berlaku adil. aku jugak tak sokong SI AMBIGA tu, tidak sama sekali, aku bercakap hanya mengikut apa yang aku rasa, parents aku marah dgn bersih, tp aku tidak, sbb apa? sbb aku rasa itu salah satu cara untuk rakyat bersuara, sbb rakyat tak pernah diberi kesempatan untuk bersuara bukan? pikir baik baik yeee. aku dgn parents aku lgsung tak sekepala, HAHA, biarkan mereka, hek3. nama ja negara demokrasi, tapi tak diberi kesempatan untuk rakyat keluarkan pendapat, itu sebab perhimpunan bersih diadakan, tujuan, untuk membuka mata kerajaan. tapi kerajaan tak sedar itu semua, perkara ni perlu ada persetujuan orang ramai, bukannya ikut kuasa mereka, adoi, aku pun dah tak tau nak kata apa dah, hanya mampu suarakan pendapat :)
bagi pihak polis pula, aku tak salahkan polis, cuma aku pelik kenapa polis mesti nak dengar pihak atasan? yes, aku mngaku buat roadblock tu mmg kerja diorg, tp nak tau kenapa perhimpunan tu jadi haram? sbb polis tak keluarkan permit untuk perhimpunan tu, sbb apa polis tak keluarkan permit? sbb dga pihak atasan.
apa salahnya keluarkan permit tu, then polis cuma kawal tempat perhimpunan tu diadakan, mudah bukan? tak payah nak susahkan orang ramai yang tak terlibat dgn perhimpunan tu dgn mmbuat roadblock. please ye, jangan salahkan aku, aku rakyat biasa hanya ingin bersuara, even umur aku tak sepatutnya lg, to aku generasi yang akan datang :)