Starlight

The Disclaimer





Hello and Welcome my fat zomba(s).
eha's the name. I got my first breathing since 1995. & I blows the candles on twenty five of november every year. Characteristic? People said I'm talkative, anywhere and anytime. Even though I'm talkative but I'm not the person that have a finger in the pie. Personality? Not too straight, sometimes might be a little bit shy. Emotionally normal with laughter. However, designs is definitely been liked. Random's photography is simply pretty. I love sky blue but guess what? It is just my Cinnamoroll stuff are all in blue! Idol? Muhammad S.A.W


Travel This Site



The Cbox Song



♦ URL Blog not email ,, please ? :)
♦ Harsh words & Anon not allowed

Shoutbox

Credits


" " />
Basecode by: eha
Template by :
him


All rights reserved ® Your Name 2011 - 2012


Happy Holiday fellas.


Friday, March 9, 2012 2:09 AM

Assalamualaikum...
whoaa, kelip kelip mata dah bulan 3, begitu pantas masa berlalu ya anak anak. hahaha. aduhduhduh. have you ready for spm trial? and a big examinations for spm student like me. gua tak cuak dgn spm k. haha. macam nak mampus cakap pasal SPM. 


and now we all tengah bergumbira menghadapi cuti sekolah. hahaha. sengal ayat aku. dah cuti tu kan, jom kita berbuenno. muehehehe.


eh jap jap. korang ada dapat hadiah school holiday tak? i'm sure for PMR and SPM student confirm mia dapat bertimbun timbun, tahniah aku ucapkan. hadiah yg aku mksudkan bukan bueno yg kt atas nih ha, jgn berangan fellas, haha, i mean HOMEWORK. well, takat homework tu memey aku pun dpt lah kan. ingat korang je ke? haha. dapat hadiah mcm cutinye setahun. giloshhh. tp takpe, aku tak ptut merungut, sbb ini lah tugas aku as student aite, yang malas malas tu, mampus kt korang mau jd apa. ada gua heran? hahaha. okay k. now aku nak berceramah sikit, bukan sikit tp banyak, haha. skru longgar jap, bak kata FD :p



"Barang siapa yang menempuh satu jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan permudahkan baginya satu jalan ke SYURGA" - riwayat muslim -
okay look, memey menuntut ilmu ni agaklah payah kan kan. tapi, kita cari ilmu untuk apa? untuk diri kita juga kan? so, for what kita nak mengeluh bagai bila homework banyak. aku nak buat satu confession, aku seronok dapat homework bertimbun timbun, rasa bahagiaa je. korang if nak bahagia, pegi mintak homework banyak-banyak dekat cikgu korang k. hahaha. setail kan ayat aku? nak cilok? go on. haha.

tapi ! if korang nak study tu tokseh la dok study hard sgt, jgn poyo sgt, study smart k adik adik. study smart ! and as AGAMA ISLAM, kita ada adab-adab untuk menuntut ilmu, nak tau adab-adab menuntut ilmu tu apa? come on, lets read. haha. membaca jambatan ilmu :p

1st, niat korang mesti ikhlas ! jgn korang nak study tu sebab sakit telinga dengar parents babbling. -mcm aku-
2nd, tekun berusaha dan tawakal. ini ibu aku yang cakap, and i think, apa yang ibu cakap betul, well, i know my mom :D
3rd, doa ibu bapa dan keredhaan mereka, jangan jadi anak derhaka woi, tak senang hidup if korang melawan cakap diorg -aku terasa-
4th, menghormati guru, okayy, yang ni aku dah buat kt skola, well, aku kan dah insap :p
5th, beramal dgn segala ilmu yg dimiliki, means, kena lah selalu buat latihan, jangan bingai sangat okay. HOHO.
haha, yg ni je lah aku tau, yang lain sudah lupa nyahh oii, peace ^^. sampai sini aku meraban, goodbye :D
TERIMA KASIH DAUN KELADI :)